Határtalanul az 1000 éves határig

Október elején a Zagyvarékasi Damjanich János Általános Iskola hetedikesei négy napos erdélyi kiránduláson vettek részt a Határtalanul! program keretében. A hosszú odaúton megálltunk egy fotószünetre a Király-hágónál, melyet Erdély kapujának is neveznek, majd Kolozsváron megnéztük Mátyás király szülőházát, megpihentünk a főtéren és tettünk egy sétát a Házsongárdi temetőben. Vacsorára érkeztünk meg a gyimesközéploki szállásunkra. Másnap, a reggeli után Nyerges-tetőre indultunk, ahol megkoszorúztuk az 1848-49-es szabadságharc emlékművét, és megpróbáltuk megszámolni az ott felállított kopjafákat. Délelőtt Kézdivásárhelyen ismerkedtünk az udvarteres városszerkezettel és megnéztük Gábor Áron szobrát. A délutánt már a Mohos-láp és a Szent Anna- tó felfedezésével töltöttük. A nap utolsó állomásaként a csíksomlyói templomban megtekintettük a pápa által adományozott arany rózsát. A harmadik nap az 1000 éves határig kalandoztunk, majd felkapaszkodtunk a Rákóczi- várba. A délután első felében a Gyilkos- tónál nézelődtünk, utána túráztunk egyet a Békás-szorosban. Utolsó nap reggelén, miután elköszöntünk a Gyimes-völgyétől, az első megállónk Farkaslakán volt, Tamási Áron sírjánál. Korondon elköltöttük maradék pénzünket, majd Parajd felé vettük az irányt, ahol bejártuk a híres sóbányát. A nap hátralevő részét buszozással töltöttük, késő este érkeztünk haza, fáradtan, de élményekkel teli.